Dag 4

4 - Mina mål/drömmar/önskningar: 

Alltså, egentligen har jag aldrig riktigt tänkt på vad min dröm är. Jag har alltid tänkt att mitt liv kommer bli ganska "regular" eller vad man ska säga. Jag menar, bo i ett hus tillsammans med min familj, ha ett jobb, varken vara rik eller fattig. Jobba som sjukgymnast/polis/brandman eller någonting liknande.
Jag ska ju gå på ett fotbollsgymnasium, så om jag skulle bli fotbollsproffs så skulle jag inte gråta för det, men vägen dit är lång och svår, och jag är inte 100% säker att det är det jag vill med mitt liv. Just nu, som 15 åring, är det ganska svårt att veta vad jag vill eller vad som är min högsta önskan. 
 
Om man inte ska kolla på mitt liv utan på hela världens befolkning så är det klart att jag vill ha fred på joden och att ingen ska behöva bo på gatan osv osv, men det känns som en omöjlig sak eftersom det då krävs att 7,1 miljarder människor vill samma sak...
 
Just nu är väl min dröm egentligen att jag ska få ett roligt, friskt, händelserikt liv, som jag trivs med.
/thea
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: